top of page

אימון מוכוון מטרה


אם אני אתאמן מספיק זמן ונכון אני אגיע להישגים כבירים!!! אנחנו שומעים את המשפט הזה כמעט בכל תחום. אך האם זה נכון? האם כדי להגיע להישגים מספיק עבודה ומאמץ? או שאולי הגנטיקה היא זו שקובעת את הגבול?

אתחיל עם החלק השני של השאלה, היום אנחנו יודעים לומר שגנטיקה משפיעה על הביצועים, אך היא לא קובעת את הביצועים. אל תבלבלו בין גורל עם הזדמנות. גנים מספקים הזדמנות הם לא קובעים את הגורל. זה דומה למשחק קלפים, יש לך הזדמנות טובה יותר לנצח אם קיבלת קלפים טובים, אבל אתה גם צריך לדעת לשחק היטב כדי לנצח.

לגבי השאלה הראשונה המחקרים מצאו שבשביל להצטיין יש לבצע קרוב ל10 שנות תרגול או 10,000 שעות עבודה, אך האם מספיק רק לבצע את אותה חזרה כל הזמן האם ריבוי אימונים הוא התשובה כדי להגיע להישגים?


כשהייז, אריקסון וחוקרים אחרים התחילו לחפור עמוק יותר, הם גילו שהזמן הוא רק חלק אחד מהמשוואה. הצלחה לא הייתה רק תוצר של 10 שנות תרגול או 10,000 שעות עבודה. כדי להבין בדיוק מה נדרש כדי למקסם את הפוטנציאל שלך ולשלוט במלאכה שלך, היית צריך להסתכל כיצד המבצעים הטובים ביותר התאמנו ולהתאמן בצורה מדויקת יותר על הדברים שאתה חלש בהם. זה לא רק ללכת כל יום לחדר כושר ולעשות תרגיל אלא להגיע ולעשות את התרגילים הנכונים. כלומר לבצע אימון מוכוון מטרה, אימון מכוון היא צורת למידה שיטתית ותכליתית המתבצעת באמצעות עשייה תוך הקדשת תשומת לב מלאה. בעוד שתרגול רגיל (נאיבי), עשוי לכלול חזרות רבות ללא הקדשת תשומת לב, אימון מכוון דורש ריכוז מלא ונעשה עם מטרה ספציפית של שיפור ביצועים.הייז ואריקסון הגיעו ל2 מסקנות עיקריות יש לבצע עקביות של 10 שנות תרגול או 10,000 שעות עבודה ולהתמקד בתרגול מוכוון מטרה .

אז בפעם הבאה שאתה מתכנן אימון בין אם אתה מאמן, ספורטאי או חובבן תוודא שבאימון שלך יש את 2 המסקנות הללו והדרך להצלחה תהיה מהירה יותר.





bottom of page